Protsesside optimeerimine, tootlikuse kasvatamine, kadude vähendamine

info@extren.ee

+372 502 9439

English

Iseteeninduskassadega seotud pettused

Iseteeninduskassad on viimastel aastatel muutunud Eesti jaekaubanduses üha populaarsemaks, pakkudes kiiremat ja mugavamat võimalust ostude eest tasumiseks. See tehnoloogiline areng vastab tarbijate vajadusele aja kokkuhoiu ja privaatsuse järele, kuid samal ajal on see toonud kaasa ka uusi väljakutseid turvalisuse vallas. Mitmed kauplused on pidanud silmitsi seisma iseteeninduskassade kaudu toime pandud pettustega, mis on sageli seotud nii tarbijate tahtliku käitumise kui ka tehnoloogia iseärasustega. Toome välja kuus levinud iseteeninduskassadega seotud pettusevormi.

  1. Vahetusnipp: Selle triki puhul kleebib ostja kallimale tootele odavama kauba vöötkoodi juba enne kassasse jõudmist. Iseteeninduskassas skanneerib klient kallima toote, kuid süsteem registreerib odavama toote hinna. Kuna tooted on sama või väga sarnase kaaluga, ei tuvasta kassasüsteem pettust, ja ostja saab kallima kauba odavama hinna eest.
  2. Suurema koguse toodete skaneerimine: Klient ostab suure koguse samu tooteid, kuid maksab ainult osa eest. Näiteks võib ta võtta 10 küünelakki, kuid skanneerib ja tasub neist vaid kuue eest, „libistades“ ülejäänud tooted skaneerimata kotti.
  3. Mõnikord kaup lihtsalt „jalutab“ kauplusest välja: See jultunud pettus toimub siis, kui ostja kõnnib lihtsalt iseteeninduskassa alast mööda ja lahkub poest ilma maksmata. Selline pettus on levinud kauplustes, kus iseteenindusala pole turvatehnoloogiaga kaitstud.
  4. Kartulitrikk: See on klassikaline iseteeninduskassade pettus. Ostja valib kassasüsteemi ekraanilt odavama kaalutoote (näiteks kartuli), kuid asetab kaalule hoopis kallima toote (näiteks avokaado), makstes seega palju vähem, kui tegelikult peaks.
  5. Ostukorvi “unustatud” tooted: Kliendid jätavad “kogemata” mõned tooted ostukorvi põhja ja ei skaneeri neid. Mõnikord on see aus viga, kuid see mõjutab siiski kaupluse kasumlikkust.
  6. Möödaskaneerimine: Ostjad teevad justkui skaneerimisliigutuse, kuid suunavad tooted tegelikult otse kotti, ilma neid skaneerimata.

Kutsume kõiki jaemüüjaid ja turvaeksperte üles jagama oma kogemusi ja märkusi erinevate iseteeninduskassade pettuste kohta. Koostame põhjaliku andmebaasi, kuhu kogume info levinud pettusviiside kohta ja jagame antud infot kõigi kaupmeestega. Palun jagage oma teadmisi, et tugevdada ühiselt jaemüügi turvalisust!

Kas soovite suurendada ettevõtte kasumlikkust?

Võtke meiega ühendust juba täna, et saada teie vajadustele kohandatud lahenduse.